SMK Hälsinges klubbhus

SMK Hälsinge har byggt ett eget klubbhus vid Norra Industriområdet med adressen Ullsättersvägen 18.

En skolbarack (ca 210  m²) köptes in från Nordanstigs Kommun sommaren 2007, som plockades ned och fraktades till Hudiksvall. Tomten vid Ullsättersvägen är på ca 1500 m²

Arbetet med att ställa klubbhuset i ordning har nyligen slutförts under hösten 2012, men inflyttning gjordes redan redan den 3 och 4 november 2007. Första klubbmötet i de nya lokalerna, var tisdagen den 6 november, 2007. Sedan har det varit ett stort antal möten och annat t.ex. familjedag med "bilorientering" samt andra arrangemang och klubbfester.

Här nedan finns olika delar av projektet "Nya Klubbhuset" redovisat, från Ilsbo till det aktuella läget och möten i lokalerna.
Klubben har hittills finansierat det nya klubbhuset med egna pengar och med hjälp av sponsorer som ställt upp med maskiner och material. En närliggande markyta har förvärvats av klubben varpå utökning av verksamheten är möjlig i framtiden.
Det finns redan nu möjlighet för föreningar och företag att hyra lokalen. Vid intresse och förfrågning ta kontakt med SMK Hälsinges styrelse.
Bilder från Ilsbo Tomten Transporten Uppmonteringen
Renoveringen Invändigt Klubbmöten i lokalen Bygghandlingar